Zápis ze shromáždění vlastníků SVBJ Osvoboditelů č.6, ze dne 26.11.2013
Přítomni: - výbor SVBJ :V.Náplavová, L. Chytil,Mgr. M.Žáček,ing. D.Doubravská
Revizor: ing. Z.Martínek
Vlastníci bytových jednotek: účast 76,8 % Shromáždění bylo usnášení schopné: viz prezenční listina
Program: zahájení
1. Zpráva předsedy ke shromáždění vlastníků
Paní Náplavová informovala shromáždění o činnosti za uplynulé období a seznámila přítomné společně s panem Chytilem o průběhu první velké investiční akce a to s probíhající výměnou osobního a nákladního výtahu. Výměnu provádí firma Liftcomp. Jedná se o investici ve výši 2.783.000,-Kč. Byla uhrazena záloha 1.403.000,-Kč. Doplatek bude proveden ve 12 pravidelných měsíčních splátkách ve výši 115.000,-Kč počínajících 1.4.2014.
2. Dlouhodobý plán oprav – Paní Náplavová seznámila přítomné s finanční rozvahou společenství . Na opravy a zvelebení společného majetku je ročně k dispozici 2.000.000,-Kč. Na základě této rozvahy a s ohledem na technický stav domu byl vypracován dlouhodobý plán oprav, který byl na shromáždění vlastníků schválen.
a) Výtahy – výměna 2 výtahů – investice 2.783.000,-Kč ( platební rozložení: záloha 1.403.000,-Kč a 12. pravidelných splátek počínajících 1.4.2014 ve výši 115.000,-Kč)-realizace právě probíhá
b) Odpady – realizace pravděpodobně r. 2014 ( viz bod 3.)
c) Měřiče SUV – realizace r. 2014
d) Elektřina – osvětlení, spínací hodiny, časovače
e) Oprava obložení balkonů – vyčísleno na cca 2.351.594 Kč – je vyvíjena snaha zařadit toto do plánu regenerace pro rok 2015 ( státní příspěvek)
f) Seřízení oken a pravidelný údržbový nátěr oken – potřebná částka cca 800.000,-Kč – realizace 2014-2015
g) Oprava střechy
h) Zateplení domu a s ním spojená rekonstrukce topení + regulační ventily
i) Estetické úpravy společných prostor – prověření možnosti zařazení do plánu regenerace
j) Výměna oken na společných chodbách + balkonových dveří
k) Rekonstrukce vzduchotechniky
Hlasování: schváleno 97% přítomných
3. Odpady - pro potřeby schválení rozpočtu byla vypracována předběžná kalkulace a rozpis potřebných prací. Investice by neměla přesáhnout 3.000.000,-Kč. Pro realizaci tohoto projektu je nutné co nejdříve vypsat klasické výběrové řízení, tak aby práce mohly být započaty v druhé polovině roku 2014. S výsledky výběrového řízení budou majitelé bytových jednotek seznámeni na nástěnce a podrobně na následujícím shromáždění vlastníků. Pro realizaci projektu a výběrového řízení bylo přistoupeno k hlasování.
Hlasování: schváleno 99% přítomných
4. Odstávka odsávání – v uplynulém období bylo zkušebně vypínáno na doporučení revizního technika odsávání v rozmezí 23.00 – 05.30 hod. Bylo zjištěno, že tím můžeme ušetřit jen na spotřebě elektrické energie cca 100.000,-Kč. Shromáždění vlastníků odsouhlasilo, že odsávání bude nadále vypínáno v období topné sezóny.
Hlasování: schváleno 97% přítomných
5. Úklid společných prostor – na základě nekvalitní komunikace s úklidovou firmou pana Jenáčka, hromadících se stížností na nedostatečnost stávajícího, výbor ukončil spolupráci s touto firmou. Současně bylo vypsáno výběrové řízení , jehož se zúčastnily 3 firmy. Při zvýšení objemu prací (úklid chodeb mokrou cestou denně, 2 x ročně mytí oken atd.) by vzrostly náklady na úklid cca o 80%. Proto bylo shromážděním vlastníků rozhodnuto, že bude uklizečka zaměstnána přímo SVBJ a proběhne výběrové řízení na tuto pozici, tak aby za stávajících plateb byl prováděn větší objem prací. Pro zkvalitnění úklidu v domě bude 2 x ročně – jaro/podzim- přistaven velkokapacitní kontejner ( termín bude včas zveřejněn) Hlasování: Schváleno 98% přítomných
6. Bezpečnost v domě – v období zimních měsíc se neustále vyskytují případy přítomnosti nežádoucích osob v našem domě. Výbor se to snaží eliminovat a to žádostí na městské policii o kontrolu prostor domu a zabezpečením přístupových míst. Obyvatele domu žádáme o spolupráci a pozornost při vstupu do domu i pohybu v něm. Stejně tak i v případu vandalismu. Chraňme si svůj společný majetek! ( např. nové výtahy)
Zapsala: Ing. Dagmar Doubravská